2023-ban is csatlakozott könyvtárunk az Országos Könyvtári Napok programsorozathoz, amelynek témái az alábbiak voltak: • Hídépítők - a könyv híd, a könyvtár összeköt • Könyv – Érték – Tár • Könyves generációk: Alfától a Veteránig • Gyógyítókönyvek – gyógyító kapcsolatok • A könyv örökség, a könyvtár lehetőség • SzabadTér – a könyv élmény és utazás
|
A megadott témákhoz kapcsolódóan az alábbi programokkal vártuk olvasóinkat: Október 2-án Magyarország jelentősebb könyvtáraival ismerkedhettek meg 6. osztályos tanulóink. A foglalkozás élménybeszámolóval indult, a diákok elmondhatták jártak-e már az iskolai könyvtáron kívül más könyvtártípusban, ott milyen tapasztalatokkal, élményekkel lettek gazdagabbak. Beszélgettünk a könyvtárak típusairól, állományukról, szolgáltatásaikról, lehetőségeikről példákon keresztül. Megismerkedtünk a nagykanizsai Halis István Városi Könyvtár, a zalaegerszegi Deák Ferenc Megyei és Városi Könyvtár, a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Országos Széchényi Könyvtár honlapjával. Magyarország legszebb könyvtárairól (Festetics – kastély könyvtára, Pannonhalma - Főapátsági Könyvtár, Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, OSZK) rövid bemutató filmet is láthattak a gyerekek. Október 4-én és 5-én kézműves foglalkozásokra hívtam alsó- és felső tagozatos gyerekeket. A szabadidős tevékenységeken 35 tanuló vett részt és készített újrahasznosítható anyagokból ceruza- és fűszer- vagy gyógynövénytartót. A tárolók megalkotásánál egy-egy gyógynövényt próbáltam ábrázolni (a gyógynövénytartónál a kamillát, a ceruzatartónál az őszi margitvirágot). A jelenlévők megismerkedhettek az említett két növény jótékony hatásaival és felhasználási formáival is. A foglalkozások jó hangulatban zajlottak, az elkészült termékek mindenki tetszését elnyerte. Október 6-án egy játékos vetélkedőn vehettek részt 4. osztályos tanulók, ahol a különböző lakóhelyünk közelében is megtalálható gyógynövényekkel találkozhattak a gyerekek és a vetélkedő során új információkat szerezhettek gyógyhatásaikról. Felelevenítettük közösen a gyógynövények fogalmát, lelőhelyét, majd az Ablak – Zsiráf képes gyermeklexikon segítségével a csapatok megkeresték csipkerózsa és a kamilla másik elnevezését és felhasználását. Következő feladatként három szétdarabolt kép darabjait kellett összeilleszteniük és a megadott gyógynövény neveket a kirakott képekkel párosítani, a feladat megoldásához segítséget nyújtott Dr. Seregélyes Tibor: Növényismeret című könyve. A vetélkedő utolsó feladatánál villámkérdésekre (medvehagyma, gyermekláncfű) kellett válaszolniuk a csapatok tagjainak. Az 1-3. helyezett csapat tagjait jutalmaztam.
|