ÓVODA ÉS BÖLCSŐDE (KONYHA)

Őszi túrán a Katica csoport

Szülői kezdeményezésre és segítséggel indult neki a Katica csoport egy gyönyörű őszi napon erre a túrára. A cél a Parkerdő volt. Útirányt az anyukák által kihelyezett katica bogarak jelezték nekünk. A meredek domboldal mászása sem telt esemény nélkül, hiszen a rövid pihenők alatt figyeltük és érzékeltük az arcunkon az őszi nap , sütését, a fátyolfelhőket, a szellő cirókálását, a fákról zizegve lepergő falevelek táncát. Sokat énekeltünk, mondókáztunk, csatakiáltást hallatunk. Az első meglepetés feladatra igen hamar ráakadtunk. Rigómama kérte segítségünket a fűben bujkáló fonal kukacok felszedésére. A feladatot nehezítette, hogy mindezt csipesszel kellett megtenniük a gyerekeknek. A kisrigók nagyon ügyesek voltak, mert rövid idő elteltével valamennyi kukac az üvegbe került. Második feladatot a kilátónál kapták a gyerekek a szülőktől. Itt a pók útját kellett becsukott szemmel követniük a fák közé kifeszített „ pókháló mentén egészen a háló közepéig. Kicsik és nagyok nagyon komolyan vették a feladatot, így mindenki eljutott a célba, a pók csapdájában ragadt zsákmányig, egy kis zsákig. Nagy kíváncsisággal dugták be kezüket a bele a kezüket, hogy kivegyék a tartamát, 1-1 müzli csokit. A pók zsákja nem sokáig maradt üres, hiszen nem mehettünk innen el anélkül, hogy tele ne gyűjtöttük volna a földön elénk táruló rengeteg makkal.

A feladatok elvégzése után rövidesen megérkeztünk a célba, a Parkerdőbe. Itt már a szülők által terített asztal – ital, alma , mini szendvics - várta a gyerekeket, s már messziről éreztük a szabad tűzön sülő gesztenye illatát is. A hely körbenézése után sem maradtunk tétlenek. A gyerekek nagyon aranyos látványt nyújtottak, ahogy a tisztásra helyezett farönkök segítségével tornáztak, mozogtak, mint a kis nyulak. A nyuszik és a róka fogójátékába a szülők menedékház felkínálásával kapcsolódtak be. A pillangós játékban az anyukák a pillangók színével megegyező virágok voltak és búvóhelyet adtak az azonos színű lepkéknek. Közben megnéztük a tűzön sülő gesztenyéket, melyet később jóízűen el is fogyasztottunk.

A sok mozgás után jólesett egy kis pihenés a plédeken. A gyerekek a jelen lévő anyukájuk ölében ülve hallgathatták végig a két kis mókuska meséjét. A partoldalba való le és felfutás a kicsik számára okozott csak egy kis nehézséget. A túra teljesítéséért hazaindulás előtt mindenki katicás oklevelet kapott.