KÖZÖSSÉGI HÁZ ÉS KÖNYVTÁR

Könyvajánló
(március)

Vavyan Fable: Galandregény
„Denisáék nyaralnak. Martin egyedül marad a macskákkal; azok persze megszínesítik a napjait. Hamarosan bebizonyíthatja, hogy képes helyettesíteni szuperzsaru nővérét. Magától értetődik, elvégre ő egy überkopó. Nincs idő extrém horgolásra. A perverz ikrek, akik ráadásul halottak, trillió teendővel halmozzák el az ifjú nyomozót. A hírneves regényíró szomszéddal rivalizáló ismeretlen szerző részletekben adagolt horrorisztikus fogalmazványai is felvetik a gyanút, hogy a történet nem teljesen fikció. Martin és csapata erre is rámozdul.
Piti gengszterek, üzletemberként köztisztelt maffiózók, sorozatgyilkosok és más latrok kerülnek célkeresztjükbe.
Nyár van és globális felmelegedés, egyik vihar éri a másikat, érzelmi és hormonviharok is. Martin társnője, Tasha Rapsody nem könnyű préda. Sőt, tán nem is préda.
„Ám ekkor éktelen üvöltözéssel a pályaudvar síkideg csőszei rontanak ránk. Hát persze, az állandósult terrorveszély! Szép új világ: robbantók, önrobbantók, gázolók, késelők, savazók, megszállottak, őrültek, piti bűnmásolók, feltűnési viszketegek. Ki ne hagyjam a városháza-kegyelt üzletembereket! Naná, hogy megértem: a készültség jogos.”
E regény olvasása közben libabőrös lesz! És sajnálatosan úgy is marad.” (borító)

R. Kelényi Angelika: Szédítő Balaton
„ÖRÖKSÉG, CSALÁS, VESZÉLY, BALATON...
Caroline Wood élete ismét fenekestül felfordult. Nem elég, hogy szívtipró főnökéről nemrég kiderült, hogy titokban nős, de Carónak váratlanul Magyarországra kell utaznia nagybátyja temetésére, aki különös végakaratot hagyott hátra. Caro egy balatoni panziót örökölt, illetve egy panzió felét, amit gyerekkori szerelmével közösen kellene működtetnie. Miközben hadakozik a hagyaték miatt, kiderül, hogy egy német hotelmogul fenyegetéssel és erőszakkal szerzi meg az északi part jobbnál jobb ingatlanjait. Carónak félelmetes gyanúja támad, emellett francia főnöke is azt kéri tőle, írjon leleplező anyagot az aljas módszerekkel dolgozó szállodásról, aki bárkit félreállít, ha az érdeke úgy diktálja.
Caro beépül a sokcsillagos szálloda konyhájára, a baj csak az, hogy ugyan enni szeret, de nem egy konyhatündér, mégis profi szakácsként kell bizonyítania. Szerencsére hamar nyomra bukkan, ugyanakkor szokása szerint halálos veszélybe is sodorja magát. Mit főz ki Caroline ezúttal, hogy ép bőrrel megússza a magyar gasztrokalandot?
R. Kelényi Angelika regényfolyamában a Caroline Wood-sorozatban a nagy sikerű Barcelona, Barcelona és folytatása, a Róma, Róma regényekből megismert lány krimibe illő, de a romantikát sem nélkülöző kalandjait olvashatjuk.” (borító)

Jeff Kinney: Egy ropi naplója – Lépjünk le!
„A Heffley-család nyaralni, pontosabban telelni megy!
Greg Heffley és a családja úgy döntenek, idén nem kérnek a fagyoskodásból és a karácsonyi stresszből, inkább elmennek egy trópusi szigetre lazítani. Pár nap ejtőzés egy paradicsomi szállóban már nagyon ráfér az elcsigázott családra.
Hamar kiderül azonban, hogy ez a paradicsom nem is olyan idilli, mint Heffley-ék hitték. Perzselő nap, gyomorrontás, életveszélyes állatok és még sok más rondít bele a megérdemelt pihenésbe. Átvészeli a család a szigeti veszedelmeket, vagy a végére pokol lesz a paradicsomból?” (borító)

Erwin Moser: Fantasztikus jóéjtmesék
„88 fantasztikus jóéjtmese Erwin Moser tüneményes világából.
Macskák és egerek, tigrisek és kenguruk: Erwin Moser állatsereglete újabb lélegzetelállító kalandokkal várja az olvasókat. Hőseink barátságot kötnek egymással, szokatlan járműveket és különös szerkezeteket találnak fel, bejárják a sivatagokat, a tengereket, de még a világűrt is. A Macskovszkij cirkuszban kandúrok az artisták, Citronella, a kisegér megszelídít egy leopárdot, egy merész kismalac pedig valódi bátorságról tesz tanúbizonyságot. Erwin Moser újabb történetei kacagtatóak, bámulatosak. Rajzain rengeteg felfedeznivaló várja a mesehallgató gyerekeket. Olvassuk, hallgassuk - és szőjük együtt tovább a történeteket!” (borító)

Szilágyi Márton: A magyar romantika ikercsillagai
„Ez a könyv kézenfekvő, de mind ez idáig ki nem aknázott ötletre épül: egymás tükrében próbálja meg értelmezni az 1840-es évek két legnagyobb magyar irodalmi tehetségének, Jókai Mórnak és Petőfi Sándornak az életművét. A két jelentős kortárs, az egy ideig egymással is szoros barátságot ápoló Petőfi Sándor és Jókai Mór munkássága ugyanis számos módon kapcsolódott össze. Egykorúan pedig nemcsak egymást erősítő jelenségek voltak a korszak olvasói számára, hanem összetartozásukat ők maguk jelölték ki hangsúlyosan, egymást megszólító műveikkel, a másikról szóló nyilatkozataikkal és nem utolsósorban egymásra is építő poétikájukkal. Nyilvánvaló, jelzett módon éppúgy, mint lappangó, intertextuális utalások formájában. A jelen kötet monografikus igényű tanulmánygyűjtemény, amely a két író társadalmi státuszának módosulását és karrierstratégiáját egymás tükrében, azonos szempontrendszer alapján értelmezi, s ennek ismeretében próbálja meg a szépirodalmi művek kiválasztott csoportjának poétikai elemzését is elvégezni. Mivel letagadhatatlan az aszimmetria Petőfi és Jókai pályája esetében, ezért a vizsgálat nem terjed ki mindkét alkotónál az egész pályára, csak a jól összemérhető, párhuzamos időszak kerül be az elemzésekbe: nagyjából az 1849-ig terjedő periódus. Ez Petőfi esetében természetesen a teljes élet, míg Jókainál csak az ouvre első szakasza - s noha ennek következtében Jókai nagyívű s messzire vezető pályafutásának a teljes arányai nem tudnak kibontakozni, talán jobban érzékelhetővé válhatnak a részben azonos stratégia bizonyos elemei. Ezt a kronológiai korlátozást csak annyiban lépi át a könyv, hogy láthatóvá váljék az a folyamat is, amelyet később Jókai a Petőfi-kultusz megalapozásában és kiépítésében tett. Ennek érdekében kerül be az áttekintésbe néhány, később született Jókai-szöveg is. A munka friss szemléletű, új szövegelemzésekkel gazdagítja mind a Petőfi-, mind a Jókai-szakirodalmat, s új támpontokat ad az 1840-es években fellépő írógeneráció társadalmi és irodalomtörténeti kontextusának a megértéséhez is. „ (fülszöveg, borító)

A Szakkör - ugrás a honlapra   >
ERFA logo   >